Gråzonshelg

Igår fikades en hel massa. Det var bra för kropp och själ. Sedan avslutades även min hemtenta och därmed min första universitetskurs. Jag kan nu grunderna i litteraturvetenskap. Ja. Och på måndag börjar min kurs i allmän språkvetenskap. Ja. Jag vill meddela att jag har kalla fötter. Mycket kalla. Dessutom magknip - jag åt jordnötter, torrostade. Istället för rostat bröd, som blev bränt och nu luktar i hela lägenheten. Det var antagligen ett straff för att jag försökte äta en lunch identisk med min frukost.

Sov och drömde något fantastiskt: jag fick ett brev, vackert formulerat och snirkligt utsmyckat, där det stod att jag erbjöds att ta över Lars Lönnroths plats i någon random litteraturstiftelse. Låt oss se det som ett gott tecken. Mitt huvud är nämligen på drift, bort mot samhällsgeografi och andra grejer. Och ett sommarjobb på Liseberg. Man överlever två månaders förolämpningar, vilket är något jag tror alla sommarjobb innebär. ÖVERLEVNAD, heter det. Jag vet inte vad jag tycker om överlevnad. Överlevnad för överlevnads skull; det verkar överskattat men är det kanske inte. Annars trivs jag väldigt bra i Göteborg. Andas, glöm inte det.



Kommentarer
Postat av: Kristin

Sexig lysknapp!


Kommentera som fan, s'il vous plaît:

Namn:
Kom ihåg vem jag är

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback