Snedfördelad sommarplan

Poesi ska läsas i alla lediga stunder; i de upptagna förkovrar jag mig i en dinosauriebok antagligen tung som ett forntida bältdjur, min kurslitteratur till en distanskurs på 7,5 hp, parallellt så långt jag förmår i På spaning efter den tid som flytt - precis som Simone de Beauvoirs biografier vägrar jag att försöka läsa dem på franska och missa hälften - och när vi ändå är inne på det franska området kanske äntligen också De välvilliga av Jonathan Littell, den där otrevliga boken som försätter läsaren bakom ondskans kontrollbord, sedan en omläsning av Jack Kerouacs Big Sur bara för att förstå att allt är kaos och det är okej, det är vackert, och till vilket vi lika gärna kan lägga till något av Torbjörn Säfve, säg den där boken om Lasse Lucidor och om, jag säger bara om, jag hittar en Doktor Zjivago som inte är tvåspaltig och nedklottrad med blyerts ska jag allt hedra Boris Pasternaks minne, men först ska jag som alla andra ge mig möjlighet att älska Cărtărescu. 

=  en kvinnlig och sex manliga författare
(dinosaurieboksförfattaren och poeterna exkluderade, jag har dock mina gissningar)


Kommentarer

Kommentera som fan, s'il vous plaît:

Namn:
Kom ihåg vem jag är

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback