Fult ord: immanens

Jag är fångad inom min egen erfarenhet och mitt eget medvetande. Värre kan det inte vara. Gång på gång har jag lovat mig själv att aldrig bygga det där växthuset utan hellre ha plantorna där de från början hör hemma - under mycket bar himmel, på vinst och förlust. Så mycket som jag har glömt, saker jag inte vet om jag någonsin vetat. Inflation i det personliga värdesystemet: en skottkärra med insatser för en timmes lugn. Skapar den överhängande känslan att medlen, verktygen, saknar värde. Njutning är just nu så dyrt att ingen valuta är kompatibel. Nu väntar lunch, föreläsning, plugg, kvällsföreläsning - det är upp till mig att tillskriva dessa moment (en passande neutral benämning) mening men utan måttstock blir deras värde satt till oproportioneliga nivåer. Jag stängs av från marknaden och isoleras av krafter större än min egen vilja. I väntan på planekonomiska tider som kommer att innebära en glädje, en strävan, en vilja, en tanke, en medvetenhet, en framtidsdröm. Jag ska aktivera mig politiskt och finna lyckan och meningen.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag är för trött (trots "semestern") för att skriva något vettigt här, men jag tänkte iaf lämna ett cyberfotspår =)


Kommentera som fan, s'il vous plaît:

Namn:
Kom ihåg vem jag är

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback