Innan jag somnar

Det här har inte varit ett bortkastat år.
Nej, det här har inte varit ett bortkastat år.
Det här har inte varit ett bortkastat år,
inte alls - det här har inte varit ett bortkastat år.

Men allt det jag ansökte om i början av detta år - ingenting av allt det har blivit beviljat eller bekräftat eller besvarar eller någon av de andra be-sakerna som jag så tydligt strävar efter. Jag känner mig inte ensam, det är inte vad det handlar om. Det handlar om att inte kunna beblanda sig med sitt närmsta förflutna som man ska kunna göra. Det borde vara en hudkräm för mig att smörja in mig i, men tyvärr verkar vi inte riktigt vara gjorda för varandra. Vilket är konstigt. Jag har utformat den själv. Löjlig metaforik, men låt gå -
jag är så trött nu.

Det här har inte varit ett bortkastat år.
Det har inte det. Det får inte ha varit det, och
det kommer ju inte att kännas som om det har
varit det men likväl känns det fan verkligen så nu.

Kommentarer

Kommentera som fan, s'il vous plaît:

Namn:
Kom ihåg vem jag är

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback