Ärenden

I morse var jag duktig och funktionell: jag utförde ärenden i Borlänge centrum. Det är egentligen väldigt enkelt, eftersom stadskärnan inte är större än en spottloska i jämförelse med en 75:a. För 450 kr fick jag en synundersökning och för tio minuter av min livstid fick jag ett nytt bankkort. Dessutom fick jag en genomgång om hur Bank På Telefon fungerar av den trevligaste och mest öppna ekonom jag någonsin träffat.

Nu befinner jag mig i det eviga basgruppsrummet. Vi är alltid här. Jag är alltid här. Skolan är min största trygghet, snart är den bara inte där längre. Men då har jag något annat, och det roliga är ju att jag inte har någon aning om vad. Eller det hemska. Fast kanske är det så att folket omkring mig (då menar jag inte mina vänner, utan de som är i ringen utanför) inte betyder så jävla mycket som jag gärna vill tro. Det är klart att man känner sig som en mer lycklig människa när man överdriver sin omgivnings betydelse för ens lycka. De är nog helt jävla utbytbara, hela bunten. Till och med dessa som jag från stund till annan varit mentalt besatt av.

Jag har börjat läsa vad andra skriver på internet mer. Det kan vara trevligt när man hittar rätt. Jag hittade ett citat som skulle kunna handla om framtid och  som skulle ha en lugnande effekt. Här är det:

Two roads diverged in a wood, and I -
 I took the one less traveled by,
And that has made all the difference
- Robert Frost

Kommentarer

Kommentera som fan, s'il vous plaît:

Namn:
Kom ihåg vem jag är

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback