Klar, förändrad och oförändrad

Jag visste inte att så mycket kunde hända på en och samma vecka. Min egen studentvecka, den vecka jag aldrig trodde skulle komma. Jag menar, studenten är ju det där man aldrig tar. Eftersom att vuxen är just det man inte blir. Vuxen är det jag just nu inte är, men borde vara. Min miljö är alldeles utbytt: luncherna i Gastronomen, IQ-ligan min, lärarna de fantastiska, morgnarna de jobbiga, kvällarna de sömnlösa, skolan den underbara... Nu har jag mitt lilla gula hus. Min lilla krets. Det ska räcka. Det räcker! Jag lever och mår bra.

Något jag inte just nu besitter är konsten att skriva ett samlat inlägg. Jag är förkyld som satan. Detta orsakades av fantastiskt festande på fredagen (Slussbruden intogs av Falu Fris studenter), köandet på balen (det var satans kallt och dessutom missade vi fotbollen) och två trevliga eftermiddagar hemma med sällskap. Alltså, jag är inte så speciellt skrivsugen faktiskt. Jag är bara upplevelsesugen. Ge mig nytt, ge mig hårt, svårt, roligt, oroligt, whatever. Jag har ett huvud och en kropp som ska användas, det är bara att sätta igång.

Kommentarer

Kommentera som fan, s'il vous plaît:

Namn:
Kom ihåg vem jag är

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback