Måndag

Jag vet inte vad, men någonting är fel. Jag är uppbyggd helt utan yttre skydd och klarar inte av stötar. Stötar får jag av andra människor. Människor är så okänsliga! Jag är istället så jävla känslig. Vilket leder till konflikt. En konflikt jag inte orkar med, eftersom jag inte har ett yttre skydd. Ett yttre skydd behövs inte kring ingenting - alltså ingenting som går att skydda. I så fall skulle det låta klong varje gång jag fick en stöt.

Jobb och skola och annat. Vintern är på väg. Jag vet inte hur man gör för att ägna tid åt sig själv. Lyssnar man på musik, läser en bok, dricker te? Och det ska i sin tur göra en mysig och glad, lugn. Men vad i en är det som blir lugn, och på vilka villkor? När jag är lugn har jag lyckats glömma de negativa aspekterna, men de återkommer direkt när lugnet försvinner. Lugn är man nog därför inte förrän det går att vara det och då inkluderat de negativa aspekterna.

FAN FÖR I HELVETE ATT JAG INTE KAN SKRIVA!
nej
FAN FÖR I HELVETE ATT JAG INTE HAR NÅGOT JAG SOM JAG KAN SKRIVA GENOM!
Jag har ingenting att kompromissa eller laisse-faire.

Kommentarer

Kommentera som fan, s'il vous plaît:

Namn:
Kom ihåg vem jag är

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback