Herr Fröding says

Jag skiter i ära, rykte och namn
Jag skiter såväl i pengarna som
I kvinnornas svällande barm
Jag skiter i deras sängar
Jag skiter i Boren, Roxen och Glan
Jag skiter i påsar och slänger på stan
Av rotmos skiter jag även
Och när jag har skitit
Torkar jag mig i näven
Jag skiter i varmt
Jag skiter i kallt
Jag skiter i peppar
Jag skiter i salt
Jag tror ta mig fan
Att jag skiter i allt!

Lite äldre svensk poesi. Nu är min muntliga redovsining avklarad, skönt, nu har jag fått ett nytt jobb, skönt, ikväll får jag ringa och sluta på mitt telefonförsäljarjobb, skönt. Kristin är numera min kollega, skönt. Det är fredag idag, skönt. Att fika idag vore ganska trevligt (och skönt). Jag har faktiskt inget mer idag förutom lite Phytagoras Sats men det är ju alla tiders!

Kommentarer

Kommentera som fan, s'il vous plaît:

Namn:
Kom ihåg vem jag är

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback