Tågen går inte

Högen med saker som vill att man bekymrar sig för dem fylls ständigt på. Det finns en miniminivå av mörka moln på min mentala himmel, vilken verkar vara överkänslig för såväl hög- som lågtryck. Senaste tillägget på högen är att det ska strejkas i Paris tågtrafik på torsdag. Jag lär bli fast på Charles de Gaulle x antal timmar. Jag bör ta med mig x antal böcker och x antal smörgåsar (som jag bakar nu och som inte jäste ordentligt och som har bönor i sig - protein nödvändigt när man är fast på en flygplats i ett land där alla talar jättefort). Anna, föremålet för mitt besök, sa att det ordnar sig, att jag når Paris på endera vis. Härmed lägger jag all tilltro till dessa ord, allt för att hålla bekymmernivån så låg som jag möjligtvis kan.

Kommentarer

Kommentera som fan, s'il vous plaît:

Namn:
Kom ihåg vem jag är

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback