Barock helt i tiden

Det slog mig under min fantastiskt produktiva pluggeftermiddag på Le pain français idag, att barock ju är helt i tiden! Om man bara byter den andra vokalen i ordet, så att den blir likadan som den första blir det klart och tydligt. Då får vi förnamnet på Hoppets Man, högst aktuell tvärs över hela den värld vars vardag domineras av media och snabbmat, a-kassa och pigavdrag. Barocken kännetecknas just för sitt likheten med dagens amerikanska förhållningssätt more is better. «Fler stilmedel!» sa barocken och «Större stadsjeepar!» säger amerikanen. Personligen hoppas jag på att den nya presidenten kommer att avvika från denna livsstil annars kanske vi slutar i historien vi med, precis som barocken.

      
Barock versus Barack

Kommentarer
Postat av: Kristin

Jag är stolt över att bo med dig och vara din bästis. Woho!

Postat av: Péter

Bildlikheten är slående! Konstigt att detta inte har slagit mig innan.

2008-11-08 @ 17:40:56
URL: http://www.kavitet.se

Kommentera som fan, s'il vous plaît:

Namn:
Kom ihåg vem jag är

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback