Men oj, en konstruktiv söndag

Medan min enmansmiddag (i form av en majskolv, dessutom väntar en oerhört tredimensionell fiskpinnemacka med keso redan på tallriken) kokar sina sista minuter ska jag kasta ned några ord. Det är väldigt viktigt att fånga konstruktivitet och optimism i text. Det där låter ganska träigt, men det som känns härligt får inte bara vara härligt för stunden - det måste dokumenteras också. Så att dessa dokumentationer kan plockas fram och ätas som ett fikon (färskt, inte torkat) när jag någon gång mentalt befinner mig på botten av en brunn.

Jag vet inte hur jävla ovanligt det egentligen är med en konstruktiv söndag, men jag håller just nu på att genomleva en. Jag har till och med joggat. De som känner mig, och de som framför allt känner mina negativa hata-jogging-känslor blir förvånade. Jag sprang och det kändes bra. Först såg jag på fotboll. Jag har även läst, bränt skivor med bilder från en klassresa till hela min lillasyrras sjätteklass (herregud, skjut mig!), vattnat blommor, rensat ut hela min garderob och katalogiserat mina kläder och skrivit en lista på vad jag bör inhandla i klädväg. Bland annat är jag i desperat behov av sommarstrumpor. Hur ser en sommarstrumpa ut, någon?

Majsen är klar. Majs är en grönsak, om ni inte visste det. Lag Girlfriends hade igår hos Stina lite svårt att gissa sig till detta, men det är ju inte alltid ens hjärna funkar som den bör. Jag är jävligt upptagen med att leva ett bra liv just nu i alla fall. Stör mig bara om det är viktigt!

Så har jag även lyckats fixa ett inlägg på
IQ-ligans blogg också. Klart läsvärt och kompletterande.

Kommentarer

Kommentera som fan, s'il vous plaît:

Namn:
Kom ihåg vem jag är

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback