Godsägare och allsmäktig

Du upplever dig själv som allt, samtidigt som omvärlden upplever dig som ingenting. Det här innebär total frihet. Som att vara gigant och ändå osynlig. Jag tycker att vi alla ska ta vara på möjligheten.

Jag läser en bok. I den boken hittade jag det här citatet av Ada Nilsson, en av personerna i Fogelstadgruppen:
"Hellre öppen kunskap och insikt än fördöljande och fördömande av livsformer som alltjämt existerar."
Smarta typer finns det gott om.

Hur som helst är mitt gods i ständig förvandling. Just nu njuter jag av att ha hundraprocentigt inflytande och mer insikt i verksamheten än vanligt. Jag tror att detta är vad isolering gör med mig. Isoleringen är snart slut. Projekt efter projekt behöver omtanke. Jag babblar i metaforer eftersom det är så jävla löjligt. Det ger mig en känsla av distans, och en känsla av distans betyder oftast makt. Jag har makt. Vem gillar inte att ha makt? Jag gillar att ha makt. Och det här blev så otroligt mycket mer oorganiserat än planerat. Omakt.


Kommentarer

Kommentera som fan, s'il vous plaît:

Namn:
Kom ihåg vem jag är

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback