Det har hittills bara duggat

Buddhistisk etik handlar om att organisera livet så att positiva känslor uppmuntras och negativa lugnas ner. Det handlar om att frigöra sig från olämpliga vanors och omständigheters slaveri och bli effektiva, kraftfulla individer med kontroll över inriktningen i våra liv. Och det handlar om att agera på ett sätt som ger oss en känsla av tillfredsställelse och stolthet över att vi ärligt försöker leva upp till visionen av vad vi kan bli.

Imorgon fyller Kristin år, jag har namnsdag. Nyss kom jag hem från stan, från en testund med bok, för att jag snart ska laga mat. Det är okej. Jag fick världens chock tidigare när mitt konto hade ett ganska mycket högre saldo än vad jag var inställd på. Efter bisarra vandringar både längs Borganäsvägen och mitt minne fick jag tag på mamma, och hon var på ett sätt skyldig. De hade alltså hamnat fel.
Imorgon ska jag få äta tårta med mina vänner. På måndag också. Däremellan ska jag fira en annan födelsedag söderut. Agnes fyllde den 2:a maj, Tove den 1:a. Så var det Challe den 30:e april, vilket i och för sig inte är maj men ganska nära. Igår fyllde min moster, Kristins mormor och Klas Beyer som satt med oss i maten igår och hade fått parkeringsböter på sin födelsedag. I tisdags fyllde Kalle och hans mamma, och imorgon fyllder Kristin - som sagt. Alla fyller i maj! Alla har sex i augusti. Men varför?

Kommentarer
Postat av: Agnes

Sommar och sol?

2007-06-03 @ 00:56:50

Kommentera som fan, s'il vous plaît:

Namn:
Kom ihåg vem jag är

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback