No hablo español

Allt handlar om prestationsångest. Det är nya rön. Det lär stämma ganska bra när jag faktiskt till och med utrett saken med en innan främmande människa på biblioteket. Fast det där med allt har jag lagt till senare.

Prestationsångest fick mig att sätta mig vid datorn, att börja skriva novell, att sluta. Något annat fick mig att skriva en dikt istället, en dikt om Tony Montana (haha, haha, haha). Prestationsångesten fick mig sedan att återvända till min blogg för att förslagsvis skapa något berörande som når ut till folk, min bekantskapskrets, mina läsare. Prestationsångest för att jag hela tiden tänker på vad jag borde skriva. Prestationsångest för att jag resten av hela tiden tänker på att jag borde spela.

Ikväll återvänder jag till mina fornstora dagar, till något jag är bra på - Barbielek.

Men ibland skriver jag ju så bra. Varför är jag inte DÄR och upplever det?

Kommentarer

Kommentera som fan, s'il vous plaît:

Namn:
Kom ihåg vem jag är

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback