På jobbet, och jag vantrivs

"Är du sjuk i huvudet eller? Dra åt helvete." Men förlåt mig herr Stockholmare, det var inte mitt fel. Jag pallar inte sånt. Jag pallar inte att bli förolämpad för något jag inte har något som helst att göra med. Jag kunde inte rå för att din sons namn stod för prenumerationen! Var vänlig lyssna till förklaring nästa gång, istället för att vara så fort dömande. Men såklart, ditt barn är heligt. Jag pissade på helgedomen.
Släktkalas igår. Min mormor trodde inte att jag kunde gilla min nya mascara, eftersom att jag är feminist och "feminister gillar väl inte sånt, smink?". Av mostern fick jag höra att jag, med mina åsikter, inte kunde gilla och se på fotbollsmatcher där de slåss.

Jobbet. Mitt kontrakt är förlängt. Detta för att få pengar. Skatt behöver jag inte betala. Allt kan gå till egen kassa, till att betala tågbiljetter, knästrumpor (jättesnygga sådana), skivor och böcker. Varje fyra timmar jag sitter här är fyra timmar med Kalle. Därför tänker jag verkligen stå ut med det här! It's all worth it.

Kommentarer

Kommentera som fan, s'il vous plaît:

Namn:
Kom ihåg vem jag är

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback