Höstlov

Har precis svept en kopp kaffe för ändamålet hårt plugg. Hårt plugg, haha - det låter faktiskt som någonting som skulle kunna misstolkas men jag försäkrar att så inte är fallet, egentligen. 

   Och det skulle bli storm här, men jag märker ingen riktig storm, inte än. Eller snarare, det kanske är storm, men solen har skinit (??) hela dagen och därför får ingen direkt storm-feeling. När vi hade franska under en timmes tid kunde man se vinden öka och på väg till bussen såg jag tjejer med håret på ändå. Det hade varit roligt att ha kameran framme och sedan frågat gissa hårprodukt!. Ingen kan fixa som vinden kan. Mitt hår blir alldeles matt och känns efter mycket vind ganska trasig. Därför har jag en komplex inställning till företeelsen vind. Mer vind lär det också bli, eftersom jag åker söderut imorgon. Det ska bli så jävla helvetes underbart skönt! Jag vill lämna mitt trötta jag här hemma.

   Som jag älskar bibliotek. Jag sa trevlig helg till biblotekarien för att markera jag älskar bibliotek men tydligen fattade hon inte. Hon såg biblotekarisk ut, hur som helst. Jag lånade sista delen av Det röda spåret. Den är redan utläst, självklart. Innan det hade jag precis varit på Faluns bibliotek vilket jag faktiskt inte kan kalla ett strå vassare, även om det borde vara det. Dit gick jag för att lämna tillbaka böckerna om internationell ekonomi (usch, fattade inget och tunga var dem dessutom) och när jag skulle placera dem i hyllan efter att jag själv återlämnat dem i en sådan tjusig apparat så får i ögonvrån se något som jag min hjärna plockar fram två minuter senare. Bredvid platsen jag ställt ekonomitegelstenarna hade stått något intressant: Berättelsen om O. HAHAHA! Biblioteksfrossare som jag är, SJÄLVKLART skulle jag låna den. Så jag lånade den. Gissa vad jag ska gotta mig med på tåget imorgon.

Nu dags för att återgå till mindre fritt skrivande; tillämpning av ekonomiska modeller och annat shit. So long.

Kommentarer

Kommentera som fan, s'il vous plaît:

Namn:
Kom ihåg vem jag är

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback