Datorn på magen - vad strålas då?

I verklighetsvärlden är folk lätt arga och elaka. Någon är elak mot dig (vilket den personen säkert anser sig ha rätt till) och du elak mot nästa (vilket du anser dig ha rätt till) vilken kommer att vara elak mot nästa, and so on, so on, so on. Och om man då är i slutet av denna kedja - den som någon är elak till men med en elakhet som man själv inte anser sig ha rätt till att föra vidare - är det bra eller dåligt? Vänner har man för att de är personer som inte skulle göra detta. Nej. Inte vet jag. Jag vet i alla fall att min mamma blir ledsen när jag är ledsen, samt tvärtom. Det är inte så himla bra ordnat. Just nu vill jag hemskt gärna prata med min pojkvän. Han är jättefin och har dessutom lockigt hår.
På sistone har jag drömt mycket mardrömmar. I förrgår natt drömde jag tre i rad. Först skulle jag och Rydberg krypa ner i en trång tunnel, ner i en gruva, där vi visste att Kalle och Peo hade krypit ned tidigare. Jag hade något mycket dåligt på känn, så jag kröp inte efter. Efter ett tag skrek Rydberg från hålet att de var båda döda. Jag vaknade. Mardröm nr 2: jag var en person, ett barn, som befann sig i ett gammalt hus. Mamman låg med blåmärken och utmärglade ögon i en gammalsäng, en pappa kom och började rulla en kavel i händerna, med vilken han sedan började slå mamman. Jag sprang ned för trappan fort, men det tog så lång tid att knyta skorna att pappan han efter mig. Då hade han avancerat till biljardköer, vilka han körde genom magen på mig. Jag vaknade. Mardröm nr 3: jag befann mig på ett vandrarhem. Det kunde jag avgöra på sängarna i furu och de randiga madrasserna i dem. I händerna hade jag en trälåda. Jag öppnade den för att något skulle hända, och i den fick jag se hur det forsade av massvis med lerigt vatten. Inifrån lådan hörde jag en röst som sa att den snart skulle inta min hjärna, men först när vi båda växt oss fullvuxna. Jag stängde lådan, la den på en randig madrass och insåg att jag inte skulle komma undan även om jag brände lådan, för fröet till det jag fasade för hade redan planterats i mitt huvud.
Väldigt mycket bitterhet i ett kör nu! Tja, allt är inte mardrömmar. Det vakna tillståndet är verkligen behagligare. Idag gjorde jag klart arbetet om Strindberg. När jag var klar kände jag tillfredsställelse. Det är en trevlig känsla. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera som fan, s'il vous plaît:

Namn:
Kom ihåg vem jag är

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback