De glömde inte bort mig

Bret Easton Ellis.
Det namnet verkar så påhittat, skapat i författarsyfte. Ett författarnamn som nästan verkar som en författad roman, författat namn. Namnet handlar om en pojke som blivit äldre, så kallad mogen, men som fortfarande är pojke. Nu skriver han till och i en generation, lånandes från andra generationer han själv är rotad i. Bret Easton Ellis, som skrivit min nyköpta bok endast för bokens utseende. Boken ligger och väntar på att bli läst, och jag väntar på att läsa den med spänning. Som om det vore något slags litterärt genombrott för mig. Eftersom att jag ibland känner mig trött på litteratur. Och nu ska jag ju läsa litterär gestaltning, litteraturvetenskap och kultur- & idéhistoria. På ett annat plan som jag gärna befinner mig på men inte alltid lyckas.

Kommentarer

Kommentera som fan, s'il vous plaît:

Namn:
Kom ihåg vem jag är

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback