Alla som är någon annan stans

110110-6

Här har vi den, en mussaurie (jag kallar den så). Jag googlade. Man kan googla på allt. Om ni googlar på mig får ni till och med upp vem som är min pojkvän. Det tycker jag faktiskt är ganska så fint. Lite smågulligt, helt enkelt. Smågulligt som mussaurus. Den var liten, inte längre än en handflata. Kalle berättade det för mig. Viss fakta får tydligt starkare betydelse för mig. Enstaka fakta du kan göra precis så viktig som du själv vill och sedan applicera på allt annat. Helt enkelt kan du göra saker till något annat än vad de är. Allt kan tjäna det syfte du vill. Jag försöker att hitta mitt syfte, och nu vet jag - alltså, jag har kommit närmare mitt eget svar. När en bäbis ler mot dig blir du lika lycklig som en mussaurie. Eller som en Linnéa. Eller som någon annan. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera som fan, s'il vous plaît:

Namn:
Kom ihåg vem jag är

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback